Tutustu Villa Sofiaan

Villa Sofia on aloittanut toimintansa vuonna 2018. Olemme rakentaneet Inkoon Barösundiin tilaa tapahtumien, kurssien, retriittien ja matkailijoiden käyttöön. Kokonaisuus on syntynyt vanhan saaristolaiskyläkoulun tiloihin ja sen pihamaalle vuonna 2018 rakennettuun uudisrakennukseen. Uudisrakennnus on perinnetalo, joka soveltuu kauniisti saariston muuhun kulttuuriympäristöön.

Villa Sofian päärakennus on aikaisemmin toiminut 1920-luvulta lähtien vuoteen 2009 asti kouluna - nimellä Barnabo. Koulun alakerrassa sijaitsivat luokat, keittiö ja opettajan huoneisto. Yläkerrassa nukkuivat keittäjä ja osa oppilaista. Muutostyöt majoitustiloiksi sekä kurssi- ja retriittikeskukseksi alkoivat keväällä 2017, jolloin ostimme kiinteistön Inkoon kunnalta. Samalla syntyi paikan uusi nimi: Villa Sofia.

Sofia-sana tarkoittaa viisautta ja uskomme, että tämä kaunis vanha koulu tulee palvelemaan tulevaisuudessakin "kouluna", jossa jokaisen ihmisen oma sisäinen viisaus toimii luomisen lähteenä.

Sijaintimme saaressa tukee ihmisen irtautumista arjen rutiineista ja kiireisen maailman hälinästä. Saarelle on lyhyt ilmainen lauttayhteys. Parhaiten meille pääsee autolla tai veneellä - sijaitsemme vain noin 70km Helsingistä länteen.

"Luonnosta löydämme rauhan ja avaimet hyvään elämään""